Hytale | Informationen zum Spiel

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Hey liebe Leute!


Es wurde soeben, die Domain Hyfinity.de beantragt, welche auf dieses Forum weiterleiten wird.

Die Domain infinity-crime.net werden wir für die nächsten 2 Wochen noch bestehen lassen und dannach deaktivieren.

Das Forum ist bis zum 01.03.2019 über Hyfinity.de & infinity-crime.net erreichbar.


Viele Grüße

euer Team



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    Hey,


    Hytale, auch wie die meisten sagen 'Minecraft 2.0' ist ein aufkommendes Sandbox, welches von Hypixel entwickelt wird.

    Den meisten (zumindest den Minecraft Spielern) ist der Begriff 'Hypixel' ein Begriff, da dies ein relativ populärer Minecraftserver ist.


    Wie dem auch sei, Hytale wird in einem unbekannten Zeitraum in die Beta gehen, für welche man sich anmelden muss.

    Anmelden kann man sich ganz einfach auf der offiziellen Website. Dafür könnt ihr folgenden Link nutzen: https://hytale.com/signup


    Neben der ganz einfachen Systematik von Minecraft sind viele weiteren, neue Features, u.a. Ingame-Video Editor, Creatur-Editor oder auch

    Skin Editor verfügbar. Die Vielfalt ist schon in der Beta gegeben, die Minecraft heute nicht einmal ansatzweise erreicht.


    Anders wie in Minecraft soll es hier die Möglichkeit geben immer neues zu entdecken. Bei Minecraft kennt man schon nach kürzester Zeit alles.

    Hier soll dies nicht so sein.


    Hier könnt ihr euch ggf. noch das Informations-Video zu dem Spiel anschauen.



    Viele Grüße

    Janes

  • jNs

    Hat das Thema geschlossen
  • jNs

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    Hytale - Model Maker


    Mit der Erscheinung von Hytale wird ebenfalls ein von den Entwicklern bereitgestellter Model-Maker implementiert.

    Wie der Name schon sagt, hat man hiermit die Möglichkeiten direkt für das Spiel Mobs zu erstellen, zu texturieren und auch zu animieren.

    Dieses Feature wurde auch bereits für einen gewissen Moment im offiziellen Trailer gezeigt.


    Spieler haben somit die Möglichkeit schnell und effizient ohne das Aufwendige Lernen von 3D Modelprogrammen eigenen Spielinhalte zu entwickeln.

    Auch das editieren von bereits vorhandenen Elementen ist hierbei grenzenlos möglich.



    Beispiel: Schwert Model



    Beispiel: Animieren



    Beispiel: Model Attachments



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    Hytale - Informationen zur Weltengeneration



    Wie in Minecraft auch, ist die Welt von Hytale zufällig generiert. Die Möglichkeit auf neue Entdeckungen zu stoßen, soll hier jedoch ganz neu

    gezeichnet werden. Anders wie in Minecraft soll es hier eine Art "Planeten-System" geben, welches ebenfalls durch Portalen passierbar ist.

    Die Hauptwelt nennt sich 'Orbis'.



    Aktuell existieren 4 bekannte Zonen, 2 bzw. vielleicht weitere können noch folgen, diese sind aber aktuell nicht geleaked.

    Hierbei handelt es sich um folgende:

    • Zone 1 (Wälder, Grasebenen, Gebirge und das bekannte Grüne Land).
    • Zone 2 (Wüste, trockene Ebenen / Gebirge)
    • Zone 3 (Eiswüste, Tundras, Eisige Gebirge
    • Zone 4 (Vulkan / Lavawelt)

    Die Höhlen-Systeme unterscheiden sich ebenso je nach Art des Bioms.

    Jede Zone hat ebenso seine eigene Artenvielfalt, Fauna, Wetter sowie Arten von Blöcken und Strukturen.

    Die Küsten der jeweiligen Zonen sind auch unterschiedlich aufgebaut und bieten diverse Möglichkeiten.


    Neben den diversen Möglichkeiten, die der Planet an Land bietet, gibt es auch diverse generierte Möglichkeiten in den Meeren.



    Konzept-Art aller Zonen:


    Beispiel für eine normale Zone (1):



    Beispiel für eine Grenze zwischen Zone 1 & 3


    Beispiel für Zone 2


    Beispiel für eine Küste


    Beispiel für Strukturen aus Zone 2 & 1


    Beispiel für einen Meeresboden


    Beispiel für eine Höhle + Dungeon


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    If you’ve watched the Hytale announcement trailer or taken a look at our media section, you’ll have seen plenty of landscapes and prefabs - and each of them has been built with blocks. Today we’re going to explain the features and techniques that make Hytale blocks special, and how you’ll be able to make use of them as you build your own creations.

    RGB TINTS

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    An extreme example of Hytale’s RGB tool in action!


    Hytale’s creative tools can be used to change the RGB tint of any block. By changing the red, green, and blue properties of a texture, you can dynamically change its color. Above, you can see an extreme example of this technique: the ground is composed of the same basic grass block, but different areas have had their RGB balance shifted to the extremes.


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    TRANSITION TEXTURES

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    Transition textures being used to break up the lines between blocks.


    Transition textures are used to create smooth transitions between different block types. In the example above, you can see how grass, sand, and gravel intermingle without hard lines forming where the blocks meet.


    “The transition texture feature is one of the many tricks we use to try to break up the cubic nature of our game” says Nicolas ‘Bilou’ Gauthier. “It’s an extra quad with a specific texture that can appear at the boundary between different blocks. It’s defined on a per-block basis, with a set of valid blocks that it can target. Builders can use this feature to create nice transitions between blocks”.

    INCORPORATING HYTALE MODEL MAKER


    The frequency of ore spawns in this shot has been dramatically turned up for the purpose of this example!

    Hytale blocks can be rendered in several different ways. The most basic kind of block is simply a cube with a texture defined for each face. We also have blocks that use models and textures defined in Hytale Model Maker. These provide creators with freedom to create some pretty cool effects!


    We also have a hybrid type of block that uses elements of both. “This is useful for combining ore with several types of blocks, depending on the location that you are in” says Bilou. “It means that you can find ores in stoney areas, sandy areas, and so on.”


    In the example above, you can see how models created in HMM are used to create the sense of ore emerging from the surrounding environment. They even glimmer in the dark!

    SUBMERSIBLE BLOCKS

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    Reeds and sunken treasure are examples of ‘submersible’ blocks.


    These hybrid block types can also be used to create interesting interactions between blocks. In this example, note how certain blocks - the vegetation and treasure chest - intersect with the water, creating the impression of being underwater.


    “Submersible blocks can be any block in the world” says Kevin ‘Slikey’ Carstens. “Using a simple option in the configuration file for the block, it can be made to submerge in any fluid - which are also just special blocks. The purpose of this feature is to not impair fluid physics with fences, flowers, or other non-solid blocks.”


    “The benefit of this feature is that you can make good-looking flooded areas” Slikey continues. “You can have fences in your river to block NPCs and harvest flowers from the bottom of the ocean. As you can see in the trailer, we have lots of corals in the game which integrate perfectly into the underwater world.”

    VARIED FOLIAGE

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    A tree! You’ve seen lots of these.


    Hytale’s treetops provide an example of how custom blocks can be used to create visually diverse environments. Each tree is topped with a crown of leaf blocks, which have unique properties that help us create varied foliage.


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    Here’s what a leaf block looks like in Hytale Model Maker.


    Note how the leaf texture bisects the block from multiple angles, rather than appearing on the outer surface of the cube. This immediately helps the block to feel less ‘blocky’ - but we go one step further. Every time a leaf block is placed, we rotate it to create a sense of random leaf placement.

    AMBIENT ANIMATIONS


    Taking a walk through the long grass in Hytale.


    In the clip above you can see how long grass sways in the wind - and how it reacts as you move through it. This is a special effect that can be applied to a block to help environments feel more dynamic. “The effect you can see on grass or leaves is done on the shader level” says Bilou. “It’s a vertex displacement formula, based on the presence of a nearby entity.”

    PARTICLE EFFECTS


    Punching blocks to demonstrate particle effects. For the purpose of this demonstration, we’ve made each block break in one hit - this won’t be the case normally! Also, the punch animation in this clip isn't final.


    Hytale also has a system for attaching particle effects to block types. In this example, you can see how each block breaks apart in a different way when it’s destroyed. “We have ‘particle block event sets’ that can be linked to blocks” explains Matthew ‘Mattht’ Sellers. “Each can define a particle system for various block ‘events’.”


    Examples of ‘events’ include walking and running across a block, interactions with soft and hard materials, as well as hitting, breaking, and building with each block type. Particle effects can be tinted in the same way as blocks, too!


    “Particle effects add a lot to the overall gaming experience” Mattht says. “It gives you a feeling of being in the world and actually interacting with the various environments you explore - for example, splash effects when you jump into or out of water.”

    INTERACTIONS AND ANIMATION STATES


    Entering a cozy cabin through animated double doors in Hytale.


    We’ve also built systems to allow blocks to animate in sophisticated ways. In the clip above, the player approaches a pair of double doors that swing apart when they’re opened. “This uses some of the underlying technologies that we have” says Nick ‘Zero’ Drabsch. “For example, the ability to display an animated block inside the world.”


    “When a door is opened, we change the underlying block to be the ‘opened door’ block” Zero explains. “Then we visualize that for players by playing an animation on the block’s model. The same system is used for trapdoors, chests, levers, lanterns, and any other block that animates between different states.”


    When Hytale launches, modders will be able to use this system to create their own block interactions. “As the system is now, it will be very easy to create custom blocks that change state when interacted with” Zero says. “When custom functionality is needed, our interaction system will allow modders to handle these more complex cases without too much hassle.”


    Hytale’s block system is designed to support immersive and interactive environments - whether you’re playing adventure mode, building your own world, or designing a minigame.



    INFO: Ich habe lediglich den Text aus dem Blog übernommen. Wer dies nicht versteht, kann diesen alternativ übersetzen.

    Quelle: https://hytale.com/news/2019/2/exploring-hytale-s-block-tech


    Gruß

    Janes

  • Hey,


    wieder ein neuer Blog zu Hytale. Ich werde euch das Original in Deutsch verkürzt wiedergeben.


    Die Hytale-Spieler haben die Möglichkeit ihren Skin / Charakter in diversen Wegen selber und individuell zu gestalten.

    Dies bietet im Gegensatz zu anderen Spielen die Möglichkeit sich selbst unabhängig von anderen auszudrücken.


    Die Anpassung des Charakters wird im "My Avatar" Menü möglich sein. Dort werden diverse Optionen wie Kleidung, Haar-Styles, Gesichtsbehaarung, Augen(farben)

    auswählbar sein. Man hat die Möglichkeit seinen Skin nach eigenem Geschmack ohne irgendwelche Einschränkungen anzupassen.


    Menü

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    Haare (Kurz)

    5c671bfdfc50f90012d9520e_short_haircuts.jpg


    Haare (Lang)

    5c671ceffc50f90012d95217_long_haircuts.jpg


    Haare (Farben)

    5c671bfffc50f90012d95211_hair_colors.jpg


    Kopfbedeckungen / Accessoires

    5c671bfdfc50f90012d9520f_head_accessories.jpg


    Oberkörper

    5c671bfcfc50f90012d9520d_shirts.jpg


    Animationen / Rüstungen etc.

    5c672172fc50f90012d9521c_armor_layering.jpg


    Das Kleider-System agiert mit dem Rüstungs-System. Demnach ist es möglich, dass man Armour & Shirts gleichzeitig tragen kann.

    Hierbei kommt es zu keinen Überschneidungen oder sonstigen Problemen.

    Dies wird u.a. im Adventure-Modus möglich sein, wo man sich Rüstungen craften kann.


    Wie das Ganze aussieht, könnt ihr hier einsehen:

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    Themen-Vielfalt

    Der Adventure-Modus dreht sich rund um das Thema "Fantasie", was sich auch an der Vielfalt den diversen Anpassungsmöglichkeiten reflektieren lässt.

    So besteht die Möglichkeit auch mehr oder weniger einen Fantasie-Avatar zu erstellen.

    Sei es ein Kindlicher-Look, ein Landwirtschaftlicher Look oder auch ein Zauberer-Look. Die Möglichkeiten sind groß.


    Ein Beispiel könnt ihr hier sehen:

    d03ff9213d.gif


    5c671bf5fc50f90012d95204_character_teaser_2.jpg


    Das Gleiche existiert bei den Mini-Games, wo man auch weitere Möglichkeiten hat, seinen Charakter optional und individuell anzupassen.


    5c671bfefc50f90012d95210_character_variety.jpg





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    Ich habe jetzt nur das Wichtigste zusammengefasst.

    Wenn ihr alles exakt nachlesen wollt, könnt ihr das auf der offiziellen News-Page tun.


    https://hytale.com/news/2019/2…-your-character-in-hytale


    #HYPE #HYTALE


    Gruß

    Janes